تماس 021-56587600

ّآبخوری در مبلمان شهری

جولای 25, 2016

آبخوری ها دسته دیگری از مبلمان شهری هستند که در فضاهای مختلف شهری مانند پارک ها ، مراکز خرید و سایر مکان های پر رفت و آمد کاربری فراوان دارند. قابل ذکر است که در طراحی و مکان یابی این مبلمان باید نیازهای قضر خاص جامعه مانند کودکان ومعلولان حتما مد نظر قرار بگیرد.

آبخوری ها باید بیرون از پیاده رو ها مکان یابی شوند و استفاده از آنها آسان و قابل دسترسی برای معلولان و کودکان باشد. به دلیل مسائل بهداشتی ، آبخوری ها باید با یک دهانه آب پخش کن محافظ ، مجهز شوند.

آبخوری ها اغلب در فصل تابستان که پیاده روی طاقت فرسا است ، کاربرد دارند. آبخوری ه در این موقع می توانند ، راحتی و آسایش را به مردم عرضه کنند ، به منظور استفاده راحت و آسان معلولان از تیر بازویی استفاده می شود.

مکانیابی آبخوری در مبلمان شهری

در تعیین مکان مناسب برای آبخوری ، ملاحظات زیر را باید در نظر گرفت

الف ) مجاورت با جوی یا باغچه

ب ) سهولت در دسترسی

ج ) عدم مزاحمت برای سواره و عابرین پیاده

د ) حریم آزاد در اطراف آبخوری جهت تردد افراد در نظر گرفته شود.

ه ) ایجاد شیب مناسب برای جلوگیری از جمع شدن آب

و ) عدم نصب در زمین های خاکی و فاقد کف سازی

یکی از موارد اساسی در انتخاب آبخوریمحیط های بازی کودکان می باشد. کودکان اغلب در هنگام بازی احساس تشنگی می کنند. از این رو وجود اماکن آبخوری در زمین بازی ضروری است. آبخوریها باید پاکیزه و دارای آب آشامیدنی گوارا باشند.

استفاده از آبخوریهای نا مناسب و ناهنجار نه تنها کودکان را جلب نمی کند ، بلکه موجب از بین رفتن لذت نوشیدن آب نیز می شود.

مصالح مورد استفاده در آبخوری باید با نرده ها ، سطل زباله و ساختمان ها هماهنگ باشد. معمولا به صورت تنی و فلزی ساخته می شوند اما می بایست از نظر تاسیساتی ، تعمیر و نگهداری شوند تا هم کارا بوده و هم از اسراف آب جلوگیری شود.