تماس 021-56587600

نکاتی درباره سطل زباله پارکی

ژوئن 25, 2016

حداقل گنجایش یم سطل زباله پارکی در مرکز شهر باید 50 لیتر باشد. در سطوح وسیع و در طول پیاده رو های شلوغ استفاده از سطل های زباله پایه دار با ظرفیت 50 تا 100 لیتر مناسب تر است.

در سامان دهی و رسیدگی به سطل های زباله ، موارد زیر باید مورد توجه قرار بگیرد.

  • 1.برای دوام بیشتر سطل های زباله ، مواد مورد استفاده در آنها باید ضددیوار نوشته ، ضد حریق ريال ضد زنگ و شد لک باشد.
  • برخی از ویژگی های مثبت و منفی موادی که معمولا در ساخت سطل های زباله به کار می روند به شرح زیر است :
  • لعابی : ضد دیوار نوشته و ضد لکه بوده ولی در برخی موارد به سادگی می شکند.
  • چوبی با سطوح متخلخل یا زبر و ناصاف : ضد زنگ و ضد لکه بوده اما زود خراب می شود و تمیز کردن آن نیز دشوار است.
  • آلومینیومی : آلومینیوم معمولا یک ماده مناسب است. اما در برخی مناطق در معرض خرابی قرار گرفته و فلزی است که به آسانی خش می افتد
  • پلاستیکی حساس به مواد انحلال : این سطل ها می توانند مشکل ساز باشند. مخصوصا در پارک ها و تفرجگاه ها که مواد مورد استفاده در پخت کباب به درون سطل زباله زیخته می شود.
  • استیل گالوانیزه : یک ماده کاملا با دوام و مناسب برای مکان هایی که سطل های زباله در معرض خرابی شدید قرار دارند.

2.خالی کردن سطل زباله پارکی باید برای کارگران آسان باشد. بهترین نوع ، سطل هایی است که از بالا خالی می شود. خالی کردن سطل هایی که از طرفین باز می شود دشوار و وقت گیر است و احتمال شکستن آنها نیز وحود دارد . بهتر است از به کار بردن قطعات متحرکی که امکان شکستن ، زنگ زدن و یا جدا شدن آنها وجود دارد ، اجتناب نمود.

سطل های زباله همچنین باید دارای یک محفظه داخلی باشند تا مانع از نشت یا بیرون ریختن زباله ها از سطل و پخش شدن آنها در پیاده رو یا خیابان شوند. یک محفظه پلاستیکی یا فلزی با یک کیسه پلاستیکی یکبار مصرف مقاوم بهترین نوع است.

تمیز کردم محفظه های پلاستیکی آسانتر از نوع فلزی است. اما به مواد انحلال نظیر مایعات آتش زا حساس هستند. در پارک ها و سایر مکان هایی که پخت کباب معمول است ، محفظه فلزی اما در پیاده رو ها محفظه پلاستیکی مناسبتر به نظر می رسد.

بهتر است که کیسه یکبار مصرف داخل محفظه با یک حلقه به بالای محفظه یا سطل زباله وصل شود تا مانع از ریختن رباله ها به بیرون از محفظه داخلی شود. کیسه ها باید در مقابل حرارت ، سوراخ شدگی ، پارگی و بو مقاوم بوده و به هنگام حمل و پرت شدن ، تحمل فشار و ضربه را داشته باشند . همچنین باید یک شیوه خوب برای بستن آنها در نظر گرفته شود.