تماس 021-56587600

تلویزیون های شهری

ژوئن 14, 2016

یکی از مفاهیمی که در مقیاس کلان مطرح می شود پیکر شهر است. به وجود آوردن یک فضای شهری مطلوب به یکایک عناصر تشکیل دهنده آن بستگی دارد. هر يک از اين عناصر، چگونگي استقرار آنها در محيط و ارتباط آنها با يکديگر نيز تأثيري مستقيم در بهبود کيفيت محيط شهري دارد. مبلمان شهري يک شهر به عنوان يکي از ملموس ترين و در دسترس ترين عناصر تشکيل دهنده فضاهاي شهري از اهميت فراواني برخوردار است. تلویزیون های شهری ، امروزه به عنوان ابزاری مدرن و فناوری نو وارد عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی شهرها شده اند. معرفی خدمات و کالا ، اطلاع رسانی سریع شهری ، پخش پیام های بازرگانی و تجاری ، پخش مستقیم برنامه ها و همایش های عمومی از جمله کارکردهای این نوع تلویزیون ها است.

نصب تلویزیون های شهری در سال های اخیر در برخی میادین و مراکز پر تردد شهر ها آغاز شد به عقیده کارشناسان ، تلویزیون های شهری جزء ملزومات زندگی شهری است و باعث نشاط شهری می شود. باید گفت در شهرهای پیشرفته ، این نوع تلویزیون ها را در میدان ها و تقاطع های وسیع و خیابان های عریض و طویل با حداقل حرکت وسایل نقلیه شخصی نصب می کنند. تحرک و تنوع تلویزیون های شهری در تبلیغات و اطلاع رسانی به گونه ای است که بعضی در حال رانندگی چنان محو تماشای این تلویزیون ها می شوند که فراموش می کنند در حال رانندگی هستند.

البته این به معنای نفی به کار گیری تلویزیون های بزرگ شهری در خیابان ها نیست. اما اگر در زمینه مکان یابی تلویزیون ها تجدید نظر شود. ، قطعا مطلوب و مناسب بوده است و به دنبال آن شاهد شهری شاداب با کیفیتی مطلوب خواهیم بود.